Kære alle i Haderslev Y `s Mens Club.

Efter en god sommerferie, trods vejret er vi nu klar til at tage fat på anden halvdel af klubåret.
Der har været Regions konference i Silkeborg, som i hørte der er er store ting at arbejde med, først og fremmest at vores bevægelse bevarer det kristne grundlag som det er startet på, det må fastholdes.
Ja i 2021 skal Struer så arrangere Regions konference samt Euro konference, det er i samarbejde med vores " tre børn" Vinderup, Lemvig og Kilens  Y `s mens club.
Vi har lige haft distrek åbning med 175 deltagerere, taler, forfatter og hospitalpræst Preben Kok et godt og tankevækkende foredrag.
Vi har nu nedsat nye udvalg og mit arbejde er nu Program og Festudvalg samt vise Præsident så når i har sat dato på vores besøg i Haderslev vil jeg gerne have det med i vores program for første halvår 2020.
Vi er 40. medlemmer men er som i er bekendt i alder som i Jeres club, det vigtigste er at vi er aktive i forhold til alder.
Verdens befolkning er cirka 7,1 milliard heraf er 2,2 milliarder kristne, kristen dom er kærlighed og resten er ærlighed, er det derfor der er så mange religions krige, vi kan være glade for at kristendommen stadig er den største, det er derfor vi må have øje på problemerne med Indien.

Mange hilsner fra
Struer Y `s mens club
Vagn Olsen

Vores svar i begyndelsen af september:

Kære Vagn og alle i Struer-klubben!

Tak for jeres hilsen! Vi er også kommet godt fra start- har haft et internt møde i august og ligeledes et fællesmøde med Tørning Len klubben, hvor biskop Marianne Christiansen fortalte om arbejdet med folkekirkegudstjenestens liturgi. Der var en fantastisk givende aften, men selv var jeg desværre ikke med, idet Aase og jeg i den uge var på en fantastisk dejlig og spændende tur til Baltikum (se evt. på thas.dk). I onsdags havde vi besøg af én her fra Haderslev, der havde været på motorcykeltur fra Nordkap til Cape Town. Det var rigtig spændende at se og høre om.
Så jo, vi er i fuld gang med vores nye klubår. På torsdag har distr. Grænselandet og distr. Sydjylland møde i Harmonien i Haderslev, hvor vi får besøg af Ivar Brændgaard: ”Et levet liv set i bakspejlet”. Der er tilmeldt omkring 225 mennesker, så det bliver helt sikkert en god aften.
Næste møde er vores generalforsamling, hvor vi skal snakke noget om vedtægter i forlængelse af nogle af de ting, vi prøvede af her i foråret. Og ellers kommer de faste punkter: Høstfest, fællesmøder osv. frem til jul.
I Loppetanken er vi også i gang med drøftelser med Tørning Len klubben om opgavefordelinger og bemandinger mv. I lørdags solgte vi kun for godt 18.000 kr. men der var også ”Stafet for livet” – i øvrigt Danmarks største – i Haderslev, + garagesalg på Gravene og stort Loppemarked i Vojens. Vi kan godt mærke, at det er begyndt at blive sværere at få gode effekter til salg. Men vi klør på, og så må vi se…
Vi vil snarest forsøge at finde datoforslag til jeres besøg, og så snart vi har nogle forslag, sender vi dem til jer.
Vi vil også ønske jer et rigtig godt klubår, og glæder os til at følge hinanden også i det klubår.
Jeg fortsætter også i år som kontaktperson, og det glæder jeg mig også til.
Jeg vedhæfter et par billeder mere fra vores klubafslutning med præsidieoverdragelse i Tyrstrup Kirke og sognehus før sommer – jeg har ikke billeder fra det nye år endnu.

Rigtig mange hilsener fra Haderslev-klubben!
Thorkild Sørensen